Hoewel er duisternis is, is er geen reden tot wanhoop.
Hoe dieper de duisternis, hoe nader de dageraad.

In het verschiet zie ik een spirituele wedergeboorte voor de hele wereld.
Een nieuwe mens staat op het punt geboren te worden
en we bevinden ons in de weeën van zijn geboorte.
Maar deze wedergeboorte heeft de medewerking van ieder van ons nodig.
Het zal door ons en alleen door ons gebeuren.
We kunnen het ons niet veroorloven om alleen maar toe te kijken.
We moeten ons allemaal voorbereiden op deze wedergeboorte in onszelf.
Die nieuwe dag, die dageraad, zal alleen komen als we onszelf met licht vullen.
Het is aan ons om die mogelijkheid werkelijkheid te laten worden.
We zijn allemaal bouwstenen van het bouwwerk van morgen
en we zijn de lichtstralen waaruit de toekomstige zon zal worden geboren.
We zijn scheppers, niet alleen toeschouwers.
Osho
Image by Giani Gheorghe from Pixabay.


